Ofte er det selgeren og håndtering av selve salgsprosessen som er avgjørende for en kundes beslutning om kjøp eller ikke. Forståelse for kundens forventninger, beslutningsprosess og behov er avgjørende for å bli oppfattet som en profesjonell aktør. Videre er prissetting et viktig strategisk virkemiddel i selve salget. Forskjellige prismodeller er blitt sentralt for å lykkes i en stadig tøffere konkurranse.
På dette seminarer kommer vi inn på:
– hvordan identifisere potensielle kunder
– etablere og utvikle relasjon til potensielle og eksisterende kunder
– selve salget
– forskjellige måter å tenke prising på og forskjellige prismodeller
Kursholder: Kjetil Aukland
Kjetil er Høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI. Han har de siste årene jobbet ved BI Stavanger der han underviser og jobber sammen med forskjellige bedrifter fra hele Sørlandet. Hovedfokuset i hans arbeid har vært Produktutvikling, Salg/Relasjonsbygging, Merkevarebygging og Kundeatferd/psykologi
Tid og sted: fredag 27. april kl. 8.00-9.30 i Næringshagens lokaler
Pris: Kr. 300
Påmelding: are@naringshagen.no